Pengumuman Penting!

2kali.com

Berwajah baru www.2kali.com. Tidak lagi membuat pendaftaran terbuka. Pendaftaran dilakukan oleh ahli 2kali.com sendiri.Jika anda hendak sertai bisnes pengiklanan yang boleh memberi pulangan yang lumayan kepada anda sbagai penyewa tapak iklan sila pergi ke laman pendaftaran di blog xserba canggih saya ni :).
Pape masalah bleh hubungi saya di talian 0198456947(khas ntk downline aktif dibawh saya).

Cerita Di Sebalik 2kali.com Pasal Masalah Server aritu :)

Sedar atau tidak sebenarnya pihak 2kali dah tukar sebanyak 3 provider hosting demi menyelesaikan web yang asik hang dan slow. Pada awalnya 2kali ambil pakej dari mesrahosting, tetapi web kerap down dan jawapan dari provider iaitu ada user lain dlm shared hosting buat spamming jadi effect kepada hosting2 lain termasuk 2kali.com

selepas itu, masalah berikutnya lagi, kejadian yang sama mula berlaku tetapi kali ini pihak provider tidak langsung dapat dihubungi langsung dari email, phone dan ym dan nak tak nak terpaksa tukar ke hosting lain (ingat tak domain redirect ke 2kali.org) iaitu provider exabytes..

beza dengan mesrahosting, support exabytes amat bagus dan cepat respond tetapi semuanya melalui email. Tempoh bersama exabytes hanya 1 bulan sahaja kerana web masih lagi hang, script error dan lain2.. setiap kali masalah, alasan diorang beri ialah akan restart IIS dan restart server tetapi pabila masalah tidak lagi selesai. Pihak 2kali disalahkan, kerana usaga website yang menjadikan web problem. Mereka menyalahkan script processing yang bermasalah. Namun tidak pernah memberikan penjelesan lanjut dan memberi cadangan lain. Asik menyalahkan script 2kali.com yang membuatkan web problem. Saya telah periksa semua script, tiada masalah di localhost dan pihak server tidak memberikan masalah terperinci dan tak sudah2 menyalahkan 2kali.com..

jadi kerana tension dengan masalah yang tiada penyelesaian dan kesudahan, pihak 2kali terpaksa mencari mana2 hosting yang dapat memberikan jawapan dan penyelesaian. cukup 1 bulan kami menjumpa provider server yang baru (ingat tak anda di redirect ke 2kali.biz?) .. beza dengan server2 sebelum ni, pihak provider dapat dihubungi by phone dan email 24jam...

Untuk makluman semua, pihak kami akan test run dahulu mana2 server yang baru sebelum kami publish untuk kegunaan ahli 2kali.

Lepas seminggu test-run, kami telah publish 2kali.biz untuk anda dengan wajah terbaru. Namun kegembiraan web 2kali yang berwajah baru tu bertahan tak sampai sehari. Tiba2 terdapat error seperti hang, script error dan pelbagai lagi.. Jadi 2kali terpaksa mendesak provider apa masalahnya.. yang bagusnya.. provider yang baru ini siap berikan screenshot menunjukkan overusage processor disebabkan 2kali. Jadi apabila dibawa ke perbincangan, 2kali bersetuju naik taraf ke VPS server basic container, dimana dengan VPS.. mereka boleh troubleshoot masalah 2kali dan berharap web akan berjalan lancar. Namun keesokkan harinya web masih lagi bermasalah dan pihak provider melihat 2kali harus diupgrade ke VPS Advance Container dengan alasan Basic Container tidak boleh menampung usage server 2kali. Jadi apabila VPS diupgrade, web masih lagi bermasalah.. dan pihak provider baru dapat melihat masalah sebenar 2kali. iaitu bandwidth kerana processor VPS Advance Container telah dapat menampung usage web 2kali dan masalah bandwidth dapat dilihat sebagai masalah utama. Kerana limpahan user 2kali yang berpusu-pusu login ke system.. Bayangkan hampir 6ribu user login dalam satu2 masa.. Patutlah hosting lain bermasalah.. Traffic jam!

Untuk menyelesaikan masalah bandwidth, pihak provider mencadangkan untuk upgrade ke DEDICATED SERVER dengan badwidth yang lebih besar... Dan kini pada hari ini kita sedang menggunakan dedicated hosting yang baru dilancarkan. Diharapkan masalah kita akan selesai... Bagaimana jika web slow juga? Jawapan adalah traffic. dan jangan bimbang, kami 24jam monitor web dan tanpa perlu laporan dari anda, kami telahpun akan hubungi pihak server dahulu...

Saya harap penjelasan ini memuaskan hati semua Ahli2 2kali..

Kepada semua Ahli2 2kali. Tolong hentikan rumors atau penyebaran khabar berita yang buruk mengenai 2kali. Ramai yang menelifon ke pejabat dengan bertanya "Syarikat 2kali ni dah tutup ke???" "Woi! dah bankrap ke??" "Kenapa web tak boleh buka! awak nak lari ke?"
<-- Kasar kan ayat tu? Namun itulah yang kami hari2 dengar. Kepada mereka yang tidak dapat menelifon 2kali. Bukan sebab kami tak angkat tapi penggilan anda ke call waiting sebab call berpusu2 setiap hari. belum capur sms dan email. Kalau kami angkat phone tu logik ke 2kali dah tutup?? Ini belum capur berpuluh2 ahli 2kali datang kepejabat untuk register dan top-up. Nah!, siapa yang datang opis hari tu.. boleh beri komen anda.. pintu 2kali adakah ditutup atau dibuka?

Bersabarlah, Pihak 2kali cuba sedaya upaya memberikan perkhidmatan kepada anda. Anda seharusnya sedar apakah plan yang sama macam 2kali tapi boleh jumpa owner (en.din), boleh datang opis jumpa staff2 2kali, yang ada gambar owner, yg boleh dihubungi melalui call atau walk-in ke pejabat???

Akhir sekali, saya menyusun 10jari memohon ampun dan maaf atas masalah website yang terjadi beberapa minggu yang lepas ini. Walaupun kejadian ini diluar dugaan kami (user traffic overloaded), saya mengucapkan terima kasih kepada yang memahami masalah2 di 2kali dan kami cuba memperbaiki mutu perkhidmatan dan servis yang terbaik untuk kita semua.

Terima kasih